همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوانان با موضوع "زاینده رود خشک است" کاریکاتور کشیدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، کودکان و نوجوانان شرکت کننده در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در کارگاه های رشته کاریکاتور با موضوع "زاینده رود خشک است" کاریکاتور کشیدند.

بهمن عبدی، کاریکاتوریست و داور جشنواره گفت: با توجه به اینکه موضوعات جشنواره قبل اعلام شده بود و ممکن بود کودکان با تمرین درباره موضوعات به جشنواره آماده باشند، موضوع جدید "زاینده رود خشک است" را طرح کردم تا کودکان و نوجوانان درباره آن کاریکاتور بکشند.

عبدی با اشاره به نگاه انتقادی کاریکاتور گفت: خشکی زاینده رود که کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در جشنواره از نزدیک آن را دیدند برای شناخت توانایی کودکان و نوجوانان مناسب بود و تعدادی از کودکان کارهای بسیار خوبی ارائه کردند.

عبدی ادامه داد: تعدادی از کودکان در هر رشته این جشنواره کودکان توانمند، خلاق و استثنایی حضور دارند که اگر در هر جشنواره چند کودک با این خلاقیت شناسایی شود، جشنواره به اهداف خود رسیده است.

این نسل از کودکان هنرمند، هنرمندان جوان دوره های بعد هستند و اگر به بیراهه نروند در سال‌های آینده هنرمندان توانایی در اختیار داریم و آینده ازآن همین کودکان است.

داور نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان افزود: بی شک کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره همه هنرمندان کوچک سراسر ایران نیستند اما از بهترین کودکان و نوجوانان هنرمند هستند که در فضایی مناسب با هم رقابت کردند.

عبدی با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنوراه هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت: برگزاری این جشنواره حرکتی ضروری و صحیح است و باید با جدیت بیشتری تداوم پیدا کند.

 

کد خبر 141489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز